Öğretmenler Sitesi olarak YASTAYIZ...Ertanımızı kaybettik...
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Öğretmenler Sitesi olarak YASTAYIZ...Ertanımızı kaybettik...

sınırları aşmak bizim işimiz.....
 
AnasayfaAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 civic lerden bir tane daha !!

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
mutu

mutu


Mesaj Sayısı : 34
Yaş : 30
Kayıt tarihi : 16/06/07

civic lerden bir tane daha !! Empty
MesajKonu: civic lerden bir tane daha !!   civic lerden bir tane daha !! Icon_minitimeC.tesi Haz. 23, 2007 3:06 pm

Türkiye’nin dört bir köşesinde çok iddialı otomobiller yapılıyor. Ama bunun gibisi o kadar az ki… Performance Shop’un Civic VTI’ı Mantar Tuning tecrübesiyle 1.3 bar’da 440 HP güce ulaşıyor.
civic lerden bir tane daha !! Tuning02_2_m civic lerden bir tane daha !! Tuning02_3_m civic lerden bir tane daha !! Tuning02_4_m

Adamın biri sabah Porsche nevresimli yatağından kalkar, Porsche desenli pijamalarıyla banyoya gider. Banyoda, yüzünü yıkayıp, Porsche logolu jileti ve tıraş köpüğüyle tıraş olur, duşunu alır ve Porsche havlusuna kurulanır. Üzerine en şık Porsche gömleğini geçirir. Ayakkabıların da Porsche olduğu gözden kaçmamıştır. Porsche’nin o nefis kokusunu da üzerine boşaltır, masanın üzerinde duran Porsche anahtarlığını alır ve o ultra lüks dairesinin kapısını çeker, dışarı çıkar. Bu sahneyi göreniniz var mı bilemem, ama dinleyerek bile bu kadar şaşanın üstüne garajda duran ve birazdan yola çıkacak olan otomobilin 911 Turbo olduğunu tahmin edebilmek pek zor değil. Kahramanımız basar marşa ve lastik cayırtılarıyla garajından çıkar. İstikamet otobandır, hedefse her gün olduğu gibi 300 km/s! Gişeleri geçtikten sonra esas ivmelenme başlar. Motor sesi, direksiyon, lastikler, egzoz, rüzgar, pedallar ve vites topuzu birbirine karışarak kısa zaman içinde gösterge tablosu 300 km/s’lere gelmektedir ki tam o sırada yanından çığlıklar atarak bir kırmızı toz bulutu geçer. Ve reklam burada sona erer.
Kırmızı ve Porsche’den hızlı otomobil denince aklınıza ne geliyor? Ferrari tabi ki. İşte burada oltaya düştünüz. Türkiye’desiniz ve Tuning Türkiye okuyorsunuz. Burada ne olur sizce? Ne Porsche ne de Ferrari’yi tanıyan bir Civic olmasın bu! Valla ne yalan söyleyeyim, bunca yıllık meslek hayatım boyunca neredeyse tüm marka ve modelleri kullandım ve performanslarına şahit oldum, ama daha önce Barbaros’un Civic’i gibi birşeye şahit olmamıştım. “Birşey” diyorum, çünkü artık bu Civic otomobillikten çıkmış, yolda garip sesler çıkararak acayip bir şekilde ivmelenen belirsiz bir yaratık haline gelmiş. Daha önce içimin bu kadar çekildiği ve hayatın bu kadar hızlı aktığı anlar çok azdır. Neyse, bırakalım geyiği de otomobilin hikayesine başlayalım artık. Barbaros Bayrak’la bundan yaklaşık bir yıl önce tanıştım. Tuning tutkunu Barbaros, o zamanlar Amerika’dan kendi ve arkadaşlarının otomobillerine parçalar getiriyordu. Özel istek üzerine de parça getirmiyor değildi hani. Barbaros daha sonraları, bu getirdiği parçaları online olarak sattığı www.performanceshop.net’i kurdu. Birkaç otomobil hazırladıktan sonra, baktı işler hiç fena gitmiyor aynı isim altında bir showroom açmaya karar verdi ve Erdem Eyiliksever’le birlikte Bayrampaşa’da Performance Shop’u açtı. Firmanın tanıtımı, ürünlerini ve faaliyetlerini gelecek saylarımızda daha ayrıntılı bulabileceksiniz. Ben böyle konuya daldıkça Civic’ten uzaklaşıyorum, kusura bakmayın.
civic lerden bir tane daha !! Tuning02_5_m civic lerden bir tane daha !! Tuning02_6_m civic lerden bir tane daha !! Tuning02_7_m

98 model Civic VTI’ı alabilmek için çok araştırma yapmış ve sonunda bulabildiği en temiz otomobil satın alınmış. Bu sırada parçaların birçoğu gelmiş, Barbaros’un deposunda beklemekte. Proje daha aylar öncesinden belliymiş. Bu nedenle otomobilden önce parçalar sipariş edilmiş. Otomobil ve tüm parçalar bundan 3 ay önce Mantar Tuning Gökmen Usta’nın ellerine emanet edilmiş. Size şimdi parçaları sıralasam tüm dergi ancak yeter. Bu nedenle sadece belli başlı parçalarla yetineceğim. Merak edenler zaten modifiye listesinde en ince ayrıntısına kadar bulabilirler. Eee tabi 440 HP’yi 1.6 litre motordan elde etmek pek kolay değil. Gerçi Amerika ve Japonya tuning dergilerinde bu tip otomobillere rastlamak mümkün. Fakat Türkiye’de 440 HP’lik bir Civic olabileceği hiç aklınıza gelir miydi?
Gökmen ustanın ameliyatı motoru tamamen indirerek başlıyor. Üst kapak açılıyor, bloktan ayrılıyor ve itina ile ince frezelerle temizlenip işleniyor. İçine Skunk2’nin Tuner serisi turbo eksantrikleri monte ediliyor. Bunların başlarına da değişen ayarları daha iyi ayarlayabilmek için ayarlı kasnaklar monte ediliyor. Darton’un gömlek takımı, ACL ana yatak seti, ARP blok ve kapak saplamaları, Wiseco 84 mm forged piston ve Crower kollar, 1.5mm genişletilmiş Skunk2 supaplar ve şapkalar ve bunun gibi birçok gerekli ürün yine Amerika’dan getirilen Integra üst kapağına monte ediliyor. her şeyin dört dörtlük olması için krank bile yenileniyor. Skunk2 68 mm gaz kelebeği ve Pro serisi emme manifoldu kapak üzerine monte edilen diğer malzemelerin başında.
civic lerden bir tane daha !! Tuning02_8_m civic lerden bir tane daha !! Tuning02_9_m civic lerden bir tane daha !! Tuning02_10_m

Bundan sonra ana konuya geliyor sıra: Turbo. Garrett’in GT30R AR82 turbo salyangozu alınarak içine GT35’in parçaları monte edilmiş Precision çift ball bearing turbo, kahramanımızın enerji kaynağını oluşturuyor. Bu dev turbo, Full Race’in tubular T3 turbo manifolduyla motorun egzoz çıkışlarına bağlanıyor. Barbaros’un PerformansShop adı altında ürettiği ürünlerden 28 lt’lik alüminyum intercooleri, yine özel yapım borularla turbo’nun çıkışı ve emme manifoldunun girişi arasındaki yerini alıyor. Tabi aradaki Tial 38 mm 18 psi’lık wastegate’ini ve HKS Sequential blow-off’unu unutmamak lazım. Bu intercooler, ayrıca NX’in 5 Lb’lik NOS sistemiyle soğutulabiliyor.
Peki, iyi hoş, tüm bu parçalar motor kaputunun altına doldurulmuş, fakat düzgün ve sağlıklı çalışabilecek mi? İşte asıl problem burada. Buradaki en büyük yardım Greddy E-Manage Ultimate’den geliyor. Otomobilin beynine müdahale eden ayrı bir beyin olarak görev yapan E-Manage, bilgisayardan girilen tüm verileri aynen otomobilin beynine aktararak doğru ayarların yapılmasını sağlıyor. Ayrıca tüm verileri okuyabildiği için olası sağlıksız bir durumda uyarı verebiliyor, ya da motoru koruma altına alabiliyor. Tüm bu veriler ve ayarlar, yine Gökmen Usta tarafından günler süren ince ayarlar şeklinde gerçekleşmiş. Ayrıca AEM Wideband ve Greddy EGT, bu verilerin direk olarak kabinde görülmesini sağlıyor. Bu sayede, özellikle aşırı beslemeli otomobillerin en büyük sorunu olan egzoz harareti ve hava/yakıt karışım oranı sürekli olarak kabinden takip edilebiliyor. Turbo basıncını, Civic’te 2 farklı ünite ayarlayabiliyor: HKS EVC-V ve APEX-i AVC-R. Ayrıca avans ve vuruntu sorunlarını HKS Knock Sensor ve Monitor engelleyebiliyor.
civic lerden bir tane daha !! Tuning02_11_m civic lerden bir tane daha !! Tuning02_12_m civic lerden bir tane daha !! Tuning02_13_m

160 HP gücü olan bir otomobil 440 HP’ye çıkınca yürüyen aksam ve aktarma organları nasıl dayanacak acaba? Orijinal pek bir şey kalmamış ki otomobilde Honda imzalı. Şanzıman Integra LS’in uzun şanzımanı. (Bu bile kadranı devirmeye kısa geliyor!) Debriyaj ACT’nin 6 yapraklı modeli. (bu da dayanamıyor!) Cusco 60/100 kilitli diferansiyel olmazsa zaten olmaz. Hasport’un 600 HP’ye dayanıklı aksları da yürüyeni sağlamlaştırıyor. Skunk2 coilover seti, Skunk2 ön ve arka kamber kitleri, viraj kolları ile DC Sports’un ön ve arka kule gergileriyse şasinin burkulma direncini artıran öğeler. Bu kadar giden bir otomobili ancak ne durdurabilir dersiniz? Cevap çok basit: Brembo’lar. Aynen Barbaros da bu soruyu kendine sormuş ve cevabını vermiş. Brembo Grand Turismo büyük fren kiti, 17 inç Momo’ların arkasında kendini pek saklayamıyor.
Ne kadar anlatsam boş, ben Civic’le biraz farklı duygular yaşadığım için, durmak bilmeden yazıyorum. Anlatılmaz yaşanır derler ya, işte bu söz tam bu duruma uyuyor.
HONDA CIVIC VTI
Model: 1998
Motor: 1595 cc, 4 silindir, DOHC, 16V
Maks. güç: 160 HP 7600 d/d
Maks. tork: 150 Nm 7000 d/d
0-100 km/s: 8.0 sn
Maks. hız: 207 km/s
Ağırlık: 1165 kg
MODİFİYE LİSTESİ
MOTOR
Darton Mid gömlek takımı
ACL ana kol yatak seti
Total Seal TNT Piston ring seti
Wiseco 84 mm 8.5 CR Forged piston seti
Crower A Beam Forged piston kol seti
ARP blok saplamaları
ARP kapak saplamaları
Integra üst kapak
B&M yağ radyatörü
AEM yakıt filtresi
AEM yakıt hattı
B&M yakıt basınç saati
MSD B16 buji kablosu
DENSO IK24 Iridium bujiler
RC 650 cc enjektör seti
Integra supap kapağı
Skunk2 Tuner Serisi Turbo egzantrik
Skunk2 Pro Serisi emme manifoldu
Skunk2 B Serisi +0.5 mm supaplar
Skunk2 Titanium supap şapkaları
Skunk2 Stage 3 Retainer set
Skunk2 Timing kasnakları
Skunk2 68 mm gaz kelebeği
Mantar Tuning kapak işleme
NX 5 Lb intercooler NOS sistemi
PerformanceShop 28 lt Alüminyum intercooler
Performanceshop Alüminyum intercooler boruları
HKS Sequential Blow-off valve
Samco silikon radyatör hortumları
Koyo Racing Serisi radyatör
Mugen termostat
Mugen fan müşürü
Garrett GT30R AR82 GT35 inernalli dual ball bearing turbo
Full Race tubular T3 turbo manifoldu
Precision yağ dönüşüm seti
Precision su dönüşüm seti
HKS Super Mega Flow filtre
KW100 downpipe
KW100 egzoz sistemi
Greddy yağ kapağı
Tial 38 mm 18 psi wastegate
Integra Type-R yağ pompası
B&M yağ filtresi
HKS Carbon TI 76 mm susturucu
Integra LS uzun şanzıman
Cusco 60/100 kilitli diferansiyel
ACT 6 Pack debriyaj seti
Hasport akslar
Greddy E-Manage Ultimate beyin
Greddy basınç sensörü
Greddy hava/yakıt sensörü
Greddy ısı sensörü
Greddy E-Manage uzakten kumanda butonu
HKS EVC V turbo basınç kontrol ünitesi
HKS avans ünitesi ve monitörü
APEX-i RSM Meter + G Sensörü
APEX-i AVC-R turbo basınç kontrol ünitesi
HKS turbo timer Type1
AEM Wideband Uego Meter
Greddy EGT saati
SÜSPANSİYON
Brembo Grand Turismo fren kiti
Skunk2 Race serisi coilover
Skunk2 ön kamber kiti
Skunk2 arka kamber kiti
Skunk2 arka viraj kolu
DC Sports ön kule gergisi
DC Sports arka kule gergisi
JANT/LASTİK
17 inç Momo Corse
205/40 R17 Toyo Proxes T1-R
DIŞ KISIM
Type-R ön tampon altı
Type-R arka tampon altı
Type-R bagaj spoyleri
FK Led’li stop
FK Dual Halo far
10000K Xenon
İÇ MEKAN
AC Autotechnic basınç saati
AC Autotechnic yağ basınç saati
AC Autotechnic yağ ısı saati
AC Autotechnic A/F Lambda saati
AC Autotechnic hararet saati
AC Autotechnic voltaj saati
Skunk2 vites topuzu
Skunk2 short shifter
Performanceshop deri döşeme
Autometer 3’lü pod
Özel yapım orta konsol podu
Momo Fighter direksiyon simidi
Momo paspas
Ziebart cam filmi
MÜZİK SİSTEMİ
Sony MEX-R1 DVD receiver
Rockfors Fosgate P4004 amfi
Infinity 6510 CS komponent
JBL GTO-1202D subwoofer
ASS bağlantı elemanları
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
civic lerden bir tane daha !!
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» III. civic
» freak mix (( civic ))
» reno lardan bi tane dahaa laguna

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Öğretmenler Sitesi olarak YASTAYIZ...Ertanımızı kaybettik... :: arabalar--haberler--modify-
Buraya geçin: