Fazla söze ve yoruma gerek olmayan otomobillerden biri daha sayfalarımızdaki yerini aldı. Civic’in evrim geçirmiş hali görenleri hayrete düşürmeye devam ediyor. Şimdi ise hayrete düşme sırası sizde. Otomobili anlatmaya nereden başlamak gerektiği konusunda bile tereddüt ediyor insan. İçi mi, dışı mı, rengi mi, kapıları mı, inanın karar vermekte bile zorluk çekiyorum. En iyisi ben alıştığınız şekilde otomobilin önünden başlayarak çekim esnasında beni ve etrafımızdakileri kendinden geçiren Civic’in modifiye işlemlerini sizlerle paylaşayım.
İlk bakışta göze çarpan ve otomobilin modeli konusunda tereddüt edilmesine neden olan ön far grubunu Subaru Legacy’den tanıyoruz. Mercekli yapısı ve tamponunun üzerinde kendini belli eden çizgisiyle farklılığını ön plana çıkarıyor. Paşa Tuninng Levent Usta’nın yeni tasarımı olan, devasa hava girişlerinin bulunduğu ön tampon ve havalandırma kanallarının bulunduğu kaput Honda’ya bambaşka bir hava katıyor. Zaten bu değişikler bile, önden bakıldığında Civic’in tanınamaması için yeterli derecede.
Otomobilin arkasına geçmeden önce harikulade olan kırmızı-turuncu renginden kısaca bahsetmek istiyorum. Fotoğraflarda belirli açılarda kendini gösterse de güneşin altında adeta “ben buradayım” dercesine parlayan rengi gerçekten takdiri hak ediyor. Paşa Tuning tarafından yapılan LSD kapı kiti de artık günümüzde bu kadar uç noktalarda bulunan otomobillerin değişmez modifiye aksesuarlarından biri niteliğinde. Murat Satış arkadaşımızın sahip olduğu Civic’i önden tanıyamayanlar, arkadan tanımakta daha da zorluk çekiyorlar. Orijinalinde hem arka çamurlukta hem de bagaj kapağında bulunan iki parçadan oluşan stop grubu yerine, özel olarak fiberden dizayn edilmiş, yekpare ledli stoplar yer alıyor. Hatta dışta kalan ampulün çizgisinin arka çamurlukta da devam etmesi hoş bir ayrıntı olarak dikkat çekiyor. Bagaj kapağında bulunan plakalık ve logonun iptal edilmiş olması Civic’in karizmasında önemli rol oynuyor. Levent Usta’nın en yeni tasarımlarından biri olan arka tampon plakanın ortada konumlandırıldığı, sağ ve soldan yuvarlak ağızlı tek çıkışlı egzozlarla destekleniyor. Bagaj üstünde bulunan spoylerin siyah olan üst bölümü stoplarla renk uyumu sağlamış durumda. Arka kapı kollarından yoksun olan Civic EX, bu haliyle ülkemize ithal edilmemiş olan Civic Coupe’leri andırıyor. BSA’nın 17 inçlik jantlarını tercih eden Murat, orijinalinde tamamen gri olan jantların çevresini olduğu haliyle bırakırken, kollarını fümeye boyatarak farklılık yaratmış. Alçaltma kitinde Eibach, lastiklerde ise Maxxis imzası bulunuyor.
Yukarıda bahsettiğim gibi Barbaros arkadaşımızın Turbo Civic’i gücüyle bir baş yapıtsa Murat arkadaşımızın Civic’i de dış görünümüyle bir baş yapıt bence. Aslına bakarsanız görünüm anlamındaki başarısı sadece dışından da ibaret değil. Civic’in içine girdiğinizde de on küsur yaşında bir otomobile binmiş hissine kapılmak yerine, fuarda sergilenen son model bir otomobil olduğunu düşünüyorsunuz. Kapı içleri ve orta konsolun bej-kırmızı renklere boyanması ve koltuk döşemelerinin de aynı renklerde tercih edilmesi kabin içinde renk ahengi sağlıyor. Monza direksiyon simidi, vites topuzu ve el freni gibi aksesuarlarla zenginleşen iç mekanda oturup, etraftakilerin hayretli ve meraklı bakışlarını izlemek Murat’a verilin emeğin karşılığı niteliğinde bir haz veriyor.
Honda Civic EX Model: 1992
Motor: 1493cc, 4 silindir, OHC, 8V
Maks. güç: 90 HP 6000 d/d
Maks. tork: 120 Nm 4500 d/d
0-100 km/s: 10.2 sn
Maks. hız: 178 km/s
Ağırlık: 895 kg
MODİFİYE LİSTESİ MOTOR: Standart
SÜSPANSİYON: Eibach helezon kiti
JANT/LASTİK: 17 inç BSA
205/40 ZR17 Maxxis Victra
DIŞ KISIM: Paşa Tuning ön tampon
Paşa Tuning arka tampon
Paşa Tuning marşpiyeler
Paşa Tuning spoyler
Paşa Tuning ledli stoplar
Subaru Legacy ön farları
Paşa Tuning kaput havalandırma
LSD kapı kiti
Özel turuncu-kırmızı boya
Kapı kolu iptali
İÇ MEKAN: Bej-kırmızı döşemeler
Monza direksiyon simidi
Monza vites topuzu
Monza vites körüğü
Monza el freni
Metal görünümlü paspaslar
Auto Gauge devir saati
Auto Gauge basınç saati
Konsol boyama
MÜZİK SİSTEMİ: Standart