Öğretmenler Sitesi olarak YASTAYIZ...Ertanımızı kaybettik...
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Öğretmenler Sitesi olarak YASTAYIZ...Ertanımızı kaybettik...

sınırları aşmak bizim işimiz.....
 
AnasayfaAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 fiat ama heves gelmesin kartal ya da şahin deil

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
mutu

mutu


Mesaj Sayısı : 34
Yaş : 30
Kayıt tarihi : 16/06/07

fiat ama heves gelmesin kartal ya da şahin deil Empty
MesajKonu: fiat ama heves gelmesin kartal ya da şahin deil   fiat ama heves gelmesin kartal ya da şahin deil Icon_minitimeC.tesi Haz. 23, 2007 3:37 pm

İstanbul Auto Show’un belki de en ilgi çeken otomobili… Bazıları için Fiat’ın yeni konsept otomobili, bazıları için oyuncak, bazıları içinse büyük emek. Bizim için mi? Süper bir kapak.
fiat ama heves gelmesin kartal ya da şahin deil Punto_1_m fiat ama heves gelmesin kartal ya da şahin deil Punto_2_m fiat ama heves gelmesin kartal ya da şahin deil Punto_3_m

Maslak Sanayi Sitesi’nde göz önünde bulunmayan üst katlarında ilginç projeler gerçekleşiyor. Özellikle de Celal Usta’nın içeriyi göstermeyen kapılarının altında. Uzun zamandır atölyeyi lacivert olarak doğmuş, fakat eklentileriyle vücudunun yarısından fazlasını mutasyona uğratmış bir otomobil işgal ediyordu. Ben diyeyim 5, siz diyin 7 ay. Daha önce atölyeye gidip görmüştük. Duvarda Need For Speed Underground’un yaratık Punto’sunun birkaç açıdan fotoğrafları asılmış, içerdeyse fiber tozları içinde bir Punto. Hummalı bir çalışma… Fazla rahatsız etmeden çıktık oradan. Bu atölyede daha neler yapılmadı ki. CMS Shop’un Alfa’sı, birebir F1 maketleri, yarış otomobillerinin şişik parçaları… Saymakla bitmez.
Punto’nun teslim adresi belliydi: Speedcity. 2005 yılında Özgün kardeşlerin sahip olduğu bu mekan, biz otomobil severlerin en çok vakit geçirdiği yerlerin başlarında geliyor. Etiler Korukent’te konumlandırılmış mekanda farklı dallarda, farklı otomobillerle yarışmak mümkün. Hem de kapalı bir mekanda. İster 5 arkadaş birer F1’e binip birbirinizle istediğiniz pistte yarışabiliyorsunuz. F1 çok ağır mı geliyor. O zaman atlayın Alfa 156 DTM’e yarışın. Ralli mi seviyorsunuz? O zaman ister Peugeot 206 WRC’ye, ister efsanevi Lancia Delta Integrale’ye, ya da Palio Super 1600’e binip tozu toprağa katabilirsiniz. Bu otomobillerin hepsi aslında gerçek otomobiller. Sadece motorlarının yerinde karmaşık bir bilgisayar sistemi pedallar, vites kolu ve direksiyonu kontrol ediyor. İşte size dünyada bile eşi benzerine az rastlanacak bir mekan: Speedcity. Mekana sürekli yeni cihazlar ve otomobiller ekleniyor. Auto Show’da Citroen standında yer alan hareketli simülatör de normal günlerde Speedcity’de sizleri bekliyor. Speedcity’nin son oyuncağı ise Need For Speed Underground, Most Wanted ve Carbon oyunlarının kumanda merkezi olacak karşınızdaki bu Punto. Evinde görücüye çıkmadan önce, A.C.A. bizi kırmadı ve çekiciyle Punto’yu bizim objektiflerimizin karşısına yolladı. Y
er tahmin ettiğiniz gibi Autodrom. Daha önce hiç alışık olmadığımız bir durumla karşı karşıyayız. Otomobilin motoru yok, direksiyonu tekerlekleri kumanda etmiyor. Sadece iterek 4 beygir (Ben, Fahir, Savaş ve Speedcity görevlimiz) güce ulaşabiliyor. Manevra hareketleriniyse jantı elle çevirerek gerçekleştirebiliyoruz. Aslında gayet zevkli, ama bir o kadar da eziyetli.
Otomobil, sıfır olarak alınmış ve Celal’in ellerine teslim edilmiş. Heykel çamurundan şekillendirilmiş ve kalıpları alınarak bu hale gelmiş. Kanat Jaguar’ın Le Mans yarışlarında kullandığı kanat. Karbon ustası Levent Gür’ün üretimi. İç mekan da neredeyse karbondan tekrar üretilmiş. Kapı içleri, orta konsol full karbon. Göstergeler MotorMeter ve Autogauge, direksiyon Sparco, koltuklar JSV, hatta NOS, hepsi gerçek. Jantlar 19 inç AEZ, lastikler 235/35 R19 Yokohama Advan Sport, süspansiyon KW coilover, egzoz CLK55 AMG’nin Supersprint’i, frenler Brembo. Bu markaları ciddi bir otomobilde bile bir arada görmek çok zor.
Otomobildeki sistemi kısaca anlatmak istiyorum. Tüm güç ünitesi motor kaputunun altında. Ön camın iç kısmına devasa bir LCD televizyon yerleştirilmiş. Bose surround hoparlörlerle birlikte hepsi aslında bir PC’ye bağlı. Bu PC birçok fanla soğutuluyor. Tabi otomobil fişe takmadan çalışmıyor. Amerika’dan özel olarak getirtilen direksiyon ve pedal seti de aynen bu bilgisayara bağlı çalışıyor. Yatık şekilde yerleştirilen ekranı görebilmek için koltuk en arkada ve en aşağıda konumlandırılmış. Direksiyon kolonu da da buna göre uzatılmış.
Pedallar ise elektrikli olarak öne geri hareket edebiliyor. Bilgisayarın kumandası bagaj kısmında yer alan LCD ekrandan Speedcity görevlisi tarafından yapılıyor. Sizeyse otomobilin koltuğunda birinci olmak kalıyor.
fiat ama heves gelmesin kartal ya da şahin deil Punto_4_m fiat ama heves gelmesin kartal ya da şahin deil Punto_5_m fiat ama heves gelmesin kartal ya da şahin deil Punto_6_m
fiat ama heves gelmesin kartal ya da şahin deil Punto_7_m fiat ama heves gelmesin kartal ya da şahin deil Punto_8_m fiat ama heves gelmesin kartal ya da şahin deil Punto_9_m





FIAT GRANDE PUNTO

Süspansiyon
KW Coilover

Jant & Lastik
19 inç AEZ, 235/35 R19 Yokohama Advan Sport, 200 mm spacer, Brembo kaliper, Brembo disk

Dış Mekan
200 mm Widebody body-kit, arka kapı kolu iptali, karbon DTM kanat, Supersprint egzoz

İç Mekan
Sparco direksiyon, MotorMeter göstergeler, AutoGauge devir saati, NOS, JSV koltuk, Karbonfiber orta konsol

Ses Sistemi
Panasonic LCD, Bose surround system, Soundblaster Pro

Atölye
Celal Usta, Levent Gür, Speedcity
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
fiat ama heves gelmesin kartal ya da şahin deil
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Öğretmenler Sitesi olarak YASTAYIZ...Ertanımızı kaybettik... :: arabalar--haberler--modify-
Buraya geçin: