Türkiye’yi bırakın tüm Avrupa’da bile sayısı bir elin on parmağını geçmeyen Mitsubishi 3000GT Spyder VR-4’ü sizler için yakaladık. Tuning Türkiye bilirsiniz her zaman ilklerin ve her zaman en sıkı otomobillerin değişilmez adresi olmuştur. Bu prensiplerimize bağlı olarak sizlere İsviçre’den ülkemize gelmiş oldukça şık bir aracı tanıtıyoruz.
Hasan Ayyıldız, 26 yıldır İsviçre’de Zürih yakınlarındaki Müllheim kentinde yaşayan yüzbinlerce gurbetçilermizden birisi. Yaz tatilini diğer vatandaşlarımız gibi çok sevdiği ve yürekten bağlı olduğu Türkiye’de geçiriyor. Haliyle otomobiliyle yollara düşen Hasan bey, sonunda ülkemize giriş yapmış. Bu girişi diğer gurbetçilerimiz gibi Mercedes, BMW ve diğer markaların aksine oldukça ilgi çekici ve sıra dışı bir otomobille yapmış. Hem de ne araç…
Japon otomobillerine ilgisi olanlar bu otomobilin ne denli başarılı olduğunu çok iyi bilir. Dört tekerden çekiş sistemimi yoksa 286 beygirlik güçlü Twin Turbo motorunu mu? Hepsini saymaya kalksak inanın ki sayfalar yetmez. Üstüne üstlük otomobilin gösterişli kırmızı vücudu yetmezmiş gibi cabrio olması da işin bir diğer boyutu. 3000GT Spyder VR-4, Japon markanın Amerikan pazarı için bir zamanlar üzerine titrediği modeldi. Zaten Hasan Ayyıldız da otomobilini İsviçre’ye Amerika’dan getirmiş. Standart olarak bir müddet kullandıktan sonra kendi zevki ve becerisi sayesinde otomobilini daha sportif hale getirmek için çalışmalara başlamış. Becerisi diyorum çünkü Hasan bey bazı parçaları orijinal olarak temin ederken bazılarını yani özellikle egzoz sisteminiyse el işçiliğiyle otomobiline monte etmiş. Boş zamanlarında aracıyla haşır neşir olan ve bir bakıma ona çocuğu gibi yakın ilgi gösteren Hasan bey bakın aracına neler giydirmiş nelerle desteklemiş.
Otomobilin heybetli görünümüne ekstra olarak devasa ve yere daha yakın tamponlar ilk etapta düşünülenler. İsviçre’de oldukça popüler olan bu araç, kırmızı rengin ihtişamına güvenerek genişliğini ve sportifliğini kusursuzca sergiliyor. Özel tasarım ön tampon, 3000GT’nin en büyük kozu şüphesiz. Tamponun altından fışkıran intercooler gücü simgelerken geniş hava girişleri de yarışçı kişiliği perçinliyor. Ön tampon özel olarak kişisel zevke bağlı kalınarak yapılmış. Ya arka taraf? Buradaysa Veilside logosu gözümüze çarpıyor. Amerika’dan ithal edilen bu tampon arka kısmın genişliğini ve büyüklüğünü desteklerken cabrio karosere yakışır bir görünüm sergiliyor. Body-kit ile güzelleşen ve adeta gençleşen otomobilin düzgün İsviçre yollarına daha fazla yakınlaşması arzulanmış. Yol tutuşun en büyük yardımcısı olan helezonlarda Eibach, 19 inç’lik jantlardaysa Barracuda imzası dikkat çekiyor. Jantların en güzel yani araç hareket halindeyken tek bir parça haline gelmesi ve bu sayede nereden bakarsanız bakın tamamen dolu krom bir parça şekline dönüşmesi. Böylece dış kısmın yırtıcı zarafeti almış başını yürümüş.
Dış kısım her ne kadar İsviçre’de monte edildiyse bile Karateci Hasan bey Türkiye’ye geldiğinde ilk işi Paşa Tuning’e uğramak oluyormuş. Yani bir bakıma bizim usta Levent’in parmağı bu araçta da bulunuyor. Güçlü motorun rahat ve güvenli bir şekilde dizginlenebilmesi içinse fren sistemine müdahale edilmesi kaçınılmaz olmuş. Daha büyük diskler ve daha sert kaliperlerle artık fren sistemi artık daha performanslı olmuş. Otomobilin atık gazları daha rahat dışarı atması içinse L&W marka komple egzoz sistemi Spyder VR-4’e monte edilmiş. Ses ve performans aynı şekilde yukarı çekilirken müzik sisteminde de değişiklik kaçınılmaz olmuş. Sound Barrier marka in-dash multimedya birimi kokpitteki yerini alırken Infinity KappaPerfect serisi komponentler, JBL GTI serisi 38 cm suıbwoofer ve bütün bu hoparlörleri JBL GTO6000 amfi besliyor. İsviçre’de antrenörlük yapan ve aynı zamanda milli karateci olan Hasan Ayyıldız’ı modifiye aşkından uzak tutmak neredeyse imkansızmış. Zaten fotoğraflardaki kendinden emin ve mutlu görüntüsü yeterince her şeyi anlatmıyor mu? Hem Twin Turbo güçlü bir Japon, hem de üstsüz sportiflik…Kim istemez ki…
MITSUBISHI 3000GT SPYDER VR-4 Model: 1996
Motor: 2972 cc, 6 silindir, DOHC, 24V
Maks. güç: 286 HP 6000 d/d
Maks. tork: 407 Nm 2500 d/d
0-100 km/s: 5.9 sn
Maks. hız: 250 km/s
Ağırlık:1710 kg
MODİFİYE LİSTESİ MOTOR L&W egzoz sistemi
Özel yapım son susturucu
SÜSPANSİYON Eibach helezon kiti
JANT/LASTİK 19 inç Barracuda
Ön 235/35 ZR19 Nankang
Arka 260/30 ZR19 Nankang
FREN 330 mm fren diskleri
DIŞ KISIM Komple ön tampon
Veilside arka tampon
İÇ MEKAN Standart
MÜZİK SİSTEMİ Sound Barrier in-dash
Infinity komponentler
JBL GTI 38 cm subwoofer
JBL GTO6000 amfi