Öğretmenler Sitesi olarak YASTAYIZ...Ertanımızı kaybettik...
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Öğretmenler Sitesi olarak YASTAYIZ...Ertanımızı kaybettik...

sınırları aşmak bizim işimiz.....
 
AnasayfaAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 yine biz yaptık yahuuuuuu !!

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
mutu

mutu


Mesaj Sayısı : 34
Yaş : 30
Kayıt tarihi : 16/06/07

yine biz yaptık yahuuuuuu !! Empty
MesajKonu: yine biz yaptık yahuuuuuu !!   yine biz yaptık yahuuuuuu !! Icon_minitimeC.tesi Haz. 23, 2007 2:51 pm

Yine yapacağımızı yaptık ve tuning’in zirvesi olarak kabul edilen Skyline GT-R R34’ü Türkiye sınırları içinde sizler için görüntüledik. Karşınızda tüm ayrıntılarıyla, capcanlı bir Skyline.
yine biz yaptık yahuuuuuu !! Skyline_1_m yine biz yaptık yahuuuuuu !! Skyline_2_m yine biz yaptık yahuuuuuu !! Skyline_3_m

Hikayemiz, daha doğrusu Bülent Alpay Duman’ın hikayesi çok ilginç. Bülent Bey, bundan 15 sene önce Hollanda’ya yerleşerek çalışmaya başlayan Ankaralı bir otomobil düşkünü. Amsterdam’da mobil telefon işiyle uğraşan kahramanımız, Avrupa’nın nimetlerinden de faydalanarak hep hızlı otomobillere binmiş. Hızlı otomobil denince ilk akla gelen Subaru Impreza, Bülent Bey’in en sık tercihi olmuş. Tam 9 adet Impreza, ne şans değil mi? “Japon’dan başkasını tanımam” diyen Bülent Bey’in Subaru’lara binerken hep bir hayali varmış; bu işin sonu sayılan bir Skyline GT-R sahibi olmak. Son birkaç yıldır bu hayalle yaşayan kahramanımızın 2.5 lt’lik 2006 model STI’ı bozulunca, artık tak etmiş ve Skyline macerası da bu şekilde başlamış.
DBM Engineering, Bülent Bey’in de otomobillerini götürdüğü, Hollanda’nın nam salmış tuning garajlarından biri. Tabi 9 adet Impreza eskitince, doğal olarak DBM’in en iyi müşterilerinden biri olursun. Bozulan STI’ı geri verir vermez DBM’in kapısından kendini içeri atan Bülent Bey, nihai kararını vermiş. Hedef Skyline. İyi de nereden bulacaklar? Bazılarınız biliyordur, Skyline GT-R, sadece Japon pazarına sunulan bir araç. Sadece sağdan direksiyonlu olarak üretiliyor ve tüm emisyon kuralları da Japonya’ya göre yapılmış. Tabi isteyen Japonya’dan ferdi olarak ithalatını gerçekleştirebilir. Fakat Avrupa trafiğinde, sağdan direksiyonlu bir araç kullanmak kim ister? Konu Skyline olunca, bizim gibi otomobil manyakları için işler farklı bir hal alıyor tabi ki. İşte Bülent de bizden. Helal olsun.
Neyse, DBM’le kafa kafaya veriyorlar ve başlıyorlar araştırmaya. DBM, Japonya’da parça aldığı firmalar ve kişilerle irtibata geçiyor ve temiz bir Skyline bulunuyor. Az kilometreli 2002 model bir R34 GT-R V-Spec. Hem de Nismo Edition. Amsterdam’da R34 iki adet olmak üzere toplam 3 GT-R varmış. Bu arada kısa bilgiler vermek istiyorum. R34, versiyonun karoser kodu. 1998’de çıkmış. 1999’da da GT-R versiyonu üretilmeye başlamış. 1957’de Prince Motor Co tarafından üretilen ilk Skyline’ın 1500 cc 60 HP’lik bir motoru olduğu düşünülürse bayağı bir kademe katetmiş olduğu görülüyor. R serisi karoser kodu ilk 1981’de üretilmiş (R30). 150 HP’lik 2.0 lt motor, 85’te 6 silindirlik R31’le 210 HP’ye yükseliyor. 89’da R32, 93’te de yerini R33’e bırakıyor. RB26DET kodlu 6 silindirli 280 HP’lik efsanevi motor, ilk kez 1995’te Skyline’ın kaput altındaki yerini alıyor.
İşte böyle… Sonra bunlar DBM’in sahibi ve Bülent, atlıyorlar Amsterdam’dan bir solukta Tokyo’ya gidiyorlar. Tabi Tokyo’daki ilk iş müstakbel Skyline’ın yanına gitmek. Alıyorlar R34’ü, bir deneme turu atıyorlar. Pazarlık pazarlık işi bağlıyorlar. 3 günlük Skyline’lı Tokyo turundan sonra gemiye, konteynıra yüklüyorlar. Bizimkiler de atlıyor uçağa, doğru Amsterdam’a. Bülent diyor ki; o bir aylık bekleme süreci 10 yıl gibi sürüyormuş. Bu arada, otomobilin Japonya’dan İngiltere’ye gittiğini belirteyim. İngiltere’ye ithalat daha ekonomik olduğu için bir ay sonra GT-R İngiltere’ye iniyor. Tabi bizimkiler iki gün önceden Londra limanında nöbetteler. Otomobilin işlemleri yapılıyor, İngiliz plaka takılıyor ve oradan ver elini karayoluyla doğru Amsterdam’a. Amsterdam’da tecil işlemleri yapılıyor, bir 15 gün oralara alıştırılıyor. Bu 15 gün zarfında DBM Engineering, kahramanımıza gerekli işlemleri uygulamaya başlıyor. Otomobilde önceden Nismo’nun N1 kodlu turboları bulunduğu için, büyütülmeye gerek duyulmuyor. Blitz Nur Spec komple egzoz ilk monte edilen ürün oluyor. Orijinalde 15 lt olan intercooler, Blitz’in 25 lt’lik versiyonuyla değiştiriliyor. HKS blow-off’lar, Apex-i hava filtreleri, daha sonra monte edilen diğer ekipmanlar. Çift turbo olduğundan GT-R’da bu saydıklarımdan ikişer adet bulunuyor. Arc’nin alüminyum radyatör paneli ve Tein kaput amortisörleri motor içindeki son değişiklikler. Sıra yürüyene gelince, sadece HKS’in sertlik ayarlı coilover’leri yetiyor. 18 inç’lik BBS jant ve Advan Neova’lar zaten Tokyo’dan beri üzerinden çıkmamış.
DBM Engineering’in chip tuning’i kahramanımıza da uygulanmış. Defi’nin Link Display’iyle turbo basınç, yağ ısısı ve yağ basıncı gözlemlenebiliyor. AEM ise lambda sensöründe olabilecek sorunları önceden uyarıyor. Otomobilin solunda kocaman yer alansa Quintezz’in muhteşem radar dedektörü. Bu olmazsa olmaz diyor Bülent, özellikle de Türkiye’ye gelirken. Evet, Tokyo’da doğduktan beri geçen 4 yıl, oradan 1 aylık gemi seyahati, 2 gün Londra ziyareti, ameliyat için 15 gün Amstardam ve şanslıyız ki 2 gün süren bir Türkiye seyahati. Bülent’in otomobilini geçen ay Paşaoğlu Service’in önünde görüntülemiş ve editör sayfasında yayımlamışız. Ne şans ki şimdi dolu dolu tam 8 sayfa karşınızda. Geçen sayı sanki bir şeyler ima etmiş gibi…
Bu sırada Skyline’ın çekimleri için günübirlik Ankara’ya gittik ve tüm güm birçok mekanda çekimlerini gerçekleştirip geri döndük. Bu arada gerçek bir otomobil delisi, aynı anda şaka maka bir Skyline sahibi olan Bülent’i tanıdık. Skyline’ı dinledik, Skyline’a bindik, anı fotoğrafları da çektirmeyi ihmal etmedik tabi.
Ama Fahir, Saner, Ahmet ve ben, dördümüz de gün sonunda Skyline’a öyle bir alıştık ki sanki sıradan bir otomobil gibi gelmeye başlamıştı. Tabi ayrılırken bile anlayanı anlamayanı hala herkesin gözü kulağı ondaydı. Hala da öyle devam ediyordur. Tabi hala Amsterdam’a dönmediyse… İyi yolculuklar Bülent. Tekrar bekleriz.
yine biz yaptık yahuuuuuu !! Skyline_4_m yine biz yaptık yahuuuuuu !! Skyline_5_m yine biz yaptık yahuuuuuu !! Skyline_6_m
yine biz yaptık yahuuuuuu !! Skyline_7_m yine biz yaptık yahuuuuuu !! Skyline_8_m yine biz yaptık yahuuuuuu !! Skyline_9_m
yine biz yaptık yahuuuuuu !! Skyline_10_m yine biz yaptık yahuuuuuu !! Skyline_11_m yine biz yaptık yahuuuuuu !! Skyline_12_m
yine biz yaptık yahuuuuuu !! Skyline_13_m yine biz yaptık yahuuuuuu !! Skyline_14_m yine biz yaptık yahuuuuuu !! Skyline_15_m
yine biz yaptık yahuuuuuu !! Skyline_16_m yine biz yaptık yahuuuuuu !! Skyline_17_m yine biz yaptık yahuuuuuu !! Skyline_18_m





NISSAN SKYLINE GT-R R34 V-SPEC NISMO

Model
2002

Motor
2569 cc, 6 silindir, DOHC, 24V

Maksimum Güç
280 HP 6800 d/d

Maksimum Tork
392 Nm 4400 d/d

0/100 km/s
6.0 sn

Maksimum Hız
+ 250 km/s

Ağırlık
1540 kg





MODİFİYE LİSTESİ

Motor
DBM Engineering chip tuning
Blitz Nur Spec komple egzoz
Nismo N1 turbo
Blitz 25 lt intercooler
HKS blow-off
Apex-i hava filtresi
ARC radyator paneli
Tein kaput amortisörü

Süspansiyon
HKS Coilover

Lastik / Jant
18 inç BBS
265/35 R18 Yokohama Advan Neova

Dış Kısım
Standart

İç Mekan
Defi Link Display
Defi yağ basınç saati
Defi turbo basınç saati
Defi yağ hararet saati
AEM lambda ratio saati
Blitz turbo timer
Quintezz radar alerter
Sparco pedal seti

Müzik Sistemi
Standart



<BLOCKQUOTE id=deb74123> </BLOCKQUOTE>
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
yine biz yaptık yahuuuuuu !!
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» trap3r.yuSba - eLde yine 0

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Öğretmenler Sitesi olarak YASTAYIZ...Ertanımızı kaybettik... :: arabalar--haberler--modify-
Buraya geçin: