Bu başlık ne anlama geliyor? “Drift’çiler aranıyor”. Varsa bu 200SX’ten daha fazla yan gidebilen, buyursun çıksın er meydanına. Şaka bir yana, bu 200SX, hem rengi, hem görüntüsü, hem motor gücü, hem de direksiyon başındaki sahibiyle düz gitmeyi unutmuş. Son zamanların en gözde motorspor dallarından Drift ve bu sporun vazgeçilmez otomobili Nissan 200SX. Metrelerce yan yan gitmenin, ya da her köşeden yan yan çıkmanın en güzel yolu Nissan 200SX. Doğuştan 2.0 lt Turbo motoru ve kilitli diferansiyeliyle arkadan itişli otomobillerin Japonca sözlüğündeki karşılığı Nissan 200SX.
Belki çok övüyorum, fakat bu otomobil gerçekten de çok keyifli ve zevkli bir otomobil. Ufak değişikliklerle çok başarılı güçler alınabilecek sağlam altyapılı bir motora sahip. Oldukça yeterli ve sağlam bir kilitli diferansiyeli de var. Kısaca bu iş için tam bir biçilmiş kaftan. 1998 model S14A kodlu “çatık kaşlı” olarak adlandırılan bu karoserse 200SX serisinin Türkiye’deki en yakışıklı versiyonu.
Ahmet, bu otomobili alalı bir yıldan az oldu. Daha önce de arkadaşımdaydı bu otomobil, oradan biliyorum. Kırmızı ve otomatik şanzımanlı olarak satın alınan 200, JDM tarzı beyaza boyandı ve motorunda “Front Mount Intercooler”, öne monte edilen büyük intercooler, komple egzoz sistemi, eksantrik ve eksantrik kasnakları gibi çalışmalar yapıldı. Tanabe yaylarla birlikte Enkei RP03’ler de ta o zamandan kalma. Ahmet’e geçtikten sonra, bu otomobil Paşaoğlu Service’e alınarak, esas işlemlerine başlandı. İlk yapılması gereken en sona kaldı: Şanzıman. Manuel’e çevrilen şanzıman otomobilin en performans artırıcı değişimlerinden. HKS’in GT-RS kodlu turbosu ve manifoldu, üst kapak açılıp da basınca daha çok dayanıklı Wiseco forged pistonların montajından sonra artı güç olarak göreve geldi. Turbo’dan direk olarak çıkan downpipe ve son susturucuya kadar giden tüm borular, İskender Usta imzalı. Son susturucunun üzerindeyse HKS imzası bulunuyor.
Daha yüksek basınç için gerekli olan fazla yakıt, Walbro yakıt pompası ve AEM ayarlı yakıt regulatöründen sağlanıyor. Yanma odasına iletimse dakikada 280’den 550 cc’ye artırılan RC imzalı enjektörler sayesinde gerçekleşiyor.
Turbo basıncını, standart 0.8 bar’dan daha yükseklere artırabilmek için HKS’nin EVC V kodlu elektronik turbo basınç ayarlayıcısı kullanılıyor. Bu basınç, yine enteresan olarak kapıya monte edilen HKS basınç saatinden okunabiliyor. 1.2 bar’da yaklaşık 320 HP güç üretebilen otomobilin turbosunu korumaksa büyük ölçüde Greddy turbo timer’ın görevi.
Bunun yanında otomobilin en zayıf noktası olan frenler, EVO 8’in Brembo’larıyla artı bir özellik haline getirilmiş. Montajı Paşaoğlu Service’de gerçekleştirilen kaliper ve disklerin montajı sonunda 200SX, gittiğinden çok daha iyi durabilir hale gelmiş.
Dış görünüme gelince… En çok dikkat çeken kuşkusuz APR’nin devasa karbon kanadı. Özel bir işçilikle ağabeyi Skyline’a benzetilen ön tampon, siyaha boyanan havalandırma ızgarası ve Xenon farlar ise otomobilin çok daha agresif bakmasını sağlıyor. Tamponun orta kısmının boş bırakılmasıysa, otomobilin gücü hakkında ipucu veren HKS intercooler’in daha iyi görünmesini ve işlevinin artmasını sağlamış. Dikkat çeken ufak ama ince iki ayrıntıysa yan aynalar. Yine APR imzalı karbon aynalar, dikkat ederseniz yurtdışındaki çoğu Drift otomobilindekilerin aynısı. İşte bu otomobilin karakteri de biraz olsun, bu sayede kendini ele veriyor
NISSAN 200SX Model
1998
Motor
1998 cc, 4 silindir DOHC, 16V, turbo
Maksimum Güç
200 HP 6400 d/d
Maksimum Tork
265 Nm 4800 d/d
0/100 km/s
7.5 sn
Maksimum Hız
235 km/s
Ağırlık
1260 kg
MODİFİYE LİSTESİ MotorHKS GT turbo
HKS turbo manifoldu
İskender egzoz boruları
HKS son susturucu
HKS intercooler
HKS blow-off
HKS EVC V
HKS FCD
HKS ayarlı kasnaklar
HKS eksantrik
Wiseco forged piston
RC 550 cc enjektör
Walbro yakıt pompası
AEM yakıt regülatörü
HKS hava filtresi
HKS yağ kapağı
HKS radyatör kapağı
SüspansiyonTanabe helezon
Lastik / Jant18 inç Enkei RP03
225/40 ZR18 Maxxis
Brembo VO 8 kaliper
Brembo EVO 8 disk
Dış KısımÖzel beyaz boya
Özel tasarım ön tampon
Z-Edition arka tampon altı
Nismo havalandırma ızgarası
6000K Xenon
APR karbon kanat
APR karbon aynalar
İç MekanHKS EVC V
Greddy turbo timer
HKS basınç saati
OMP direksiyon
Engine Start button
Müzik SistemiAlpine CDA-9831R CD çalar
MB Quart komponent